فيبر نوري
فيبر نوري يکي از محيط هاي انتقال داده با سرعت بالا است.امروزه از فيبر نوري در موارد متفاوتي نظير:شبکه هاي تلفن شهري و بين شهري ،شبکه هاي کامپيوتري و اينترنت استفاده بعمل مي آيد.
ويژگي هاي فيبر نوري در مقايسه با سيم هاي مسي
بکارگيري در ارتباط در مسافت هاي طولاني بيش از 150 کيلومتر.
انعطاف پذير و قابليت ارسال و دريافت نور از آن در موارد متفاوت.
نازک تر ، قطر فيبر هاي نوري به مراتب کمتر از سيم هاي مسي است.
ارزانتر، هزينه چندين کيلومتر کابل نوري نسبت به سيم هاي نسبت به سيم هاي مسي کمتر است.
تضعيف ناچيز، تضعيف سيگنال در فيبر نوري به مراتب کمتر از سيم مسي است.
سيگنال هاي ديجيتال ، فيبر نوري مناسب بمنظور انتقال اطلاعات ديجيتالي است.
سبک وزن ، وزن يک کابل فيبر نوري به مراتب کمتر از سيم هاي مسي (قابل مقايسه) است.
ظرفيت بالا ، پهناي باند فيبر نوري بمنظور ارسال اطلاعات به مراتب بيشتر از سيم مسي است.
غير اشتغال زا با توجه به عدم وجود الکتريسيته،امکان بروز آتش سوزي وجود نخواهد داشت.
مصرف برق پايين،با توجه به سيگنال ها در فيبر نوري کمتر ضعيف مي گردند،بنابراين مي توان از فرستنده هائي با ميزان برق مصرفي پايين نسبت به فرستنده هاي الکتريکي که از ولتاژ بالائي استفاده مي نمايند،استفاده کرد.
سيگنال هاي نوري ،برخلاف سيگنا ل هاي الکتريکي در يک سيم مسي ،سيگنال هاي نوري در يک فيبر تاثيري بر فيبرديگر نخواهد داشت.
UPS چيست؟
محافظ منبع تغذيه (مانند ups ) يک ابزار حفاظت کننده ي کامپيوتري است که از کامپيوتر و وسايل جانبي آن در برابر تغيير ولتاژ جريان الکتريسيته خصوصا افزايش ولتاژ محافظت مي کند.ups نيز نوعي محافظ جريان الکتريسيته به حساب مي آيد،اما با اين تفاوت که علاوه بر حفاظت از کامپيوتر در برابر تغييرات ولتاژ قادر است براي سيستم جريان الکتريسيته را ذخيره نمايد تا در صورت قطع برق جريان کاربر بتواند به کار خود با سيستم ادامه دهد البته مقدار جرياني که ups ميتواند در خود ذخيره کند بسيار کم است،اما با همين مقدار کم هم کاربر قادر است کار در حال انجام خود را ذخيره و کامپيوتر را خاموش کند.
دوربين مداربسته(امکان نظارت بهينه را ميسر مي سازد نه محدوديت را)
سيستم هاي دوربين مدار بسته با عبارت قديمي closed circuit television (cctv ) که در شکل مدرن آن video surveillance يا نظارت تصويري ناميده مي شود، مجموعه اي است که به تصويربرداري توسط دوربين هاي متنوع ويدئويي وانتقال تصاوير براي نمايش بر روي مانيتورها و ذخيره در حافظه هاي مربوطه مي پردازد.
کاربردهاي سيستم نظارت تصويري و امنيتي:
بيمارستان ها
مراکز تجاري و موزه ها
کنترل و نظارت بر ترافيک
موسسات آموزشي و دانشگاهي
سيستم هاي امنيتي بانک ها و سازمان ها
تامين ايمني در وسيله حمل ونقل عمومي
دوربين هاي مداربسته ،اغلب براي نظارت در مناطقي مانند مراکز صنعتي ،اداري ،جاده ها و آزادراه ها،بانک ها ،فرودگاها،تاسيسات نظامي و فروشگاه ها براي نظارت بر محيط فيزيکي يا نظارت بر کارکنان و کارگران که امکان نظارت مستقيم و مستمر وجود ندارد،مورد استفاده قرار مي گيرند.
دوربين آنالوگ
دوربين ديجيتال(تحت شبکه)
سيستم هاي دوربين مداربسته مي توانند بصورت کاملا تا محسوس در محل هاي خاص راه اندازي شده و کنترل آنها را در اختيار داشت و همچنين قابليت اين را دارند بصورت شبانه روز و حتي در شرايط تاريكي مطلق اتفاقات رخ داده را ثبت و ضبط نمايند.
سيستم هاي دوربين مداربسته عمدتا به دو صورت ديجيتال و آنالوگ و يا مخلوطي از دو سيستم فوق بنا به تقاضا و نياز مشتري طراحي و اجرا مي گردد كه در محل هاي مختلف كاربردهاي متفاوتي نسبت به نياز مشتري و زمينه فعاليت آن مي تواند داشته باشد.
 
تفاوت بين دوربين آنالوگ و ديجيتال
دوربين هاي تحت شبكه با تعداد 40 عدد قيمتي پايين تر از دوربين هاي آنالوگ در همين تعداد دارند.
قيمت تمام شده تعداد 32 عدد دوربين تحت شبكه معادل قيمت تمام شده همين تعداد دوربين آنالوگ خواهد بود.
اگر بستر شبكه در محيط نصب دوربين ها از قبل آماده باشد ، قيمت تمام شده دوربين هاي تحت شبكه بدون در نظر گرفتن تعداد (حتي يك عدد )حتما پايين تر از دوربين هاي آنالوگ خواهد بود.
دوربن هاي تحت شبكه چندين مزيت نسبي نسبت به دوربين هاي آنالوگ دارند، از جمله اين موارد مي توان به كيفيت تصوير بهتر ،نگهداري راحت تر و بهتر،انعطاف پذيري بيشتر،عيب يابي بسيار راحتتر و استفاده همزمان در چند نقطه ديد اشاره نمود.
دوربين هاي ديجيتال قابليت استفاده از نرم افزارهاي مديريتي را دارا مي باشند كه دوربين هاي آنالوگ اين مزيت را ندارند.
عدم استفاده از DVR در سيستم هاي دوربين ديجيتال و بدون محدوديت در فرآيند اجرا نسبت به دوربين هاي آنالوگ.
تجهيزات ضبط كننده تصاوير
DVR
NVR
سرويس هاي ضبط تصاوير
نرم افزارهاي ضبط تصاوير
فرآيند ارتباط با مشتري(CRM )
واژهCRM مخففCustomer Relationship Management  با سيستم مديريت ارتباط با مشتري است.در حقيقت اين سيستمها راهبردي است براي جمع آوري نيازها و رفتارهاي تجاري مشتريان تا به ايجاد روابطي قويتر با آنها منجر شود.در نهايت ،رابطه قوي با مشتريان مهمترين رمز موفقيت هر كسب و كار است.تكنولوژيهاي بسياري در قالب مديريت ارتباط  با مشتري CRM ارائه شده اند اما داشتن تصويري از CRM به عنوان مجموعه اي از تكنولوژي نيز نادرست است.به عنوان روشي بهتر براي درك CRM ، مي توان آنرا به مانند فرآيندي دانست كه به ما كمك مي كند تا اطلاعات مختلفي از مشتريان ،فروش، اثربخشي فعاليتهاي بازار يابي ،سرعت عمل در پاسخگويي به مشتري و نيز تمايلات بازار به شكل يكجا جمع آوري كنيم.
بديهي است پيكره و شالوده شركت ها و موسسات همانند تابلوي تمام نماي بدن آدمي شكل يافته و نقش مغز در بدن انسان را مي توان به لايه مديريتي هر شركت يا موسسه تشبيه دانست.
امروزه رمز موفقيت موسسات و شركت هاي مشتري مدار ، وجود سيستم مويرگي مديريت و ارتباط با مشتريان است كه مي توان شكل سامان يافته و قابل دسترس آن را درفرايند CRM مشاهده نمود.
اين فرآيند با دارا بودن يك شبكه اطلاعاتي قوي قابليت دسترسي توام مشتريان و مديران موسسات و شركت ها را به سيستم عرضه و تقاضا فراهم مي نمايد كه طبعا خواسته نهايي هر گروه است.
لذا بيان اين جمله كه ارتباط شفاف با مشتري كليد دستيابي به موفقيت و پيشرفت در فرآيند تجاري نوين و ايجاد محيط كسب و كار دلخواه مي باشد:سخن گزافي نيست و با استفاده از اين فرآيند ميتوان به تمامي نيازهاي بر حق مديران موسسات و شركت ها و مشتريان جامه عمل پوشاند.
هزينه بدست آوردن يك مشتري تازه بسيار سنگين است.از سوي ديگر ،از دست دادن يك مشتري تنها به معناي محروم شدن از خريد و در آمد تمام عمر از وي نيست. بنا به يافته هاي Tarb ، واحد پژوهش وزارت بازرگاني  ايالات متحده ، هر مشتري ناخشنود برداشت خود از بنگاه را دست كم به 11 نفر منعكس مي كند و اين زنجيره موجب  از دست رفتن بخش بزرگي از مشتريان نهان (بالقوه) جنان سازماني مي گردد.
اهداف
افزايش كارائي مركز تماس.
شناسائي نقاط ضعف سازمان.
در دسترس بودن هميشگي اطلاعات.
افزايش بهره وري و صرفه جويي در زمان.
سهولت در دسترسي به اطلاعات مشتريان.
كنترل و بهره برداري 100 درصد از كارمندان.
ايجاد بانك اطلاعاتي كامل از طلاعات مشتريان.
افزايش كيفيت در خدمت رساني و رضايت مشتري.
كاهش زمان خدمت رساني وجلوگيري از سردرگمي مشتريان.
يكپارچه شدن سيستم ها جهت سرويس دهي بهتر به مشتريان.
نگهداري سابقه كامل از هر مشتري(شامل تماس ها ، ملاقات ها و....).
ابزارهاي ارتباطي
Email :ايجاد ، ارسال ، دريافت و مديريت ايميل.
SMS :ارسال تكي ، ارسال گروهي ، دريافت پيامك و ديگر سرويس هاي sms
FAX : توليد ،نمايش ، ارسال ودريافت فكس ،سازگار با نرم افزارهاي Word ،IE .
Contact Server :شناسايي ، پاسخگويي، هدايت تماس  گيرنده به پاسخگوي موردنظر.
IVR :راهنمايي تماس گيرنده ، ايجاد تماس ، انتقال تماس ، ضبط مكالمات تماس ،پيغام گير و...
مركز تماس CALL CENTER
مسلما يكي از يك سازمان مشتري مدار و پويا ، نحوه برقراري ارتباط با مشتريان و خدمات گيرندگان خو د مي باشد.
اين فرآيند يكي از پربازده ترين روش ها و كانال هاي ارتباطي بين شركت ها و مشتريان مي باشد و به وسيله آن ميتوان با كمترين خطاي ممكن و در سريعترين شكل و سهل الوصول ترين راه پل ارتباطي قوي و ناگسستني مابين شركت ها و مشتريان برقرار نمود.
مضافا با استفاده از اين روش مي توان از بوجود آمدن امور موازي و خطا نزد واحد خدمات رسان جلوگيري نمود در عين حال ضمن جمع آوري دقيق تماس هاي دريافتي مي توان به نحوي از انحناء به مشكلات موجود در حين كارو خدمات ارائه شده پي برد كه در نتيجه منجر به انعكاس نقاط  ضعف به افراد ذيصلاح  در شركت مي گردد و مشتريان پر ارزش امروزي مايلند شناخته شوند و در سريع ترين زمان ممكن  وبه شايسته ترين نحو سرويس بگيرند و از هر روشي كه مي خواهند با شما ارتباط برقرار مي كنند.روش هايي از قبيل:تلفن،Email ،VOIP ،SMS ،FAX ،WEBو.......
سيستم و زير ساخت
يكي از مزيت هاي اين سيستم يكپارچه بودن كليه سيستم ها مي باشد ، يه طوري كه كاربر در پنل خود به كليه ماژول ها دسترسي خواهد داشت.همچنين ساختار كليه ماژول ها ENGIN  بيس بوده و كاربر سيستم مي تواند به صورت كاملا دايناميك در قالب سرويس ، كليه نيازهاي خود را توليد نمايد و وابستگي به فروشنده را به كمترين حد ممكن برساند.
ACD :مديريت توزيع تماس با استراتژي هاي گوناگون.
IP-PBX :مركز تلفن مبتني بر IP با پشتيباني از انواع خطوط.
IVR :قابليت طراحي انواع سناريوهاي تلفني و جريان هاي تماس.
Chat :جهت ارتباط بين كاربران و سهولت ارتباطات درون سازماني.
Wall Board :جهت نمايش آمار و نمودارهاي لحظه اي مورد نياز بر روي LCD .
FAX :قابليت ارسال، دريافت و پذيرش فكس به صورت دستي ، هوشمند و ديتابيسي.
SMS :قابليت ارسال، دريافت و پذيرش SMS به صورت دستي ،هوشمند و ديتابيسي.
Emaile : قابليت ارسال، دريافت و پذيرش ايميل به صورت دستي ،هوشمند و ديتابيسي.
Help Desk :پنل ارتباط با مشتريان بر روي وب (Ticket,News,FAQ,Knowledge ).
Contact Server :نگهداري كليه اطلاعات و پرونده هاي مشتريان به همراه ابزارهاي ارتباطي.
GPS
سيستم هاي تعيين موقعيت و ناوبري وسايل نقليه به عنوان ابزار جديد جهت توليد آني اطلاعات مكاني و پردازش بازيافت اطلاعات آن در مدت زمان بسيار كوتاه به منزله مكمل سيستم هاي اطلاعات جغرافيايي GIS است.اينگونه سيستم ها توانايي نمايش حركت وسيله نقليه بر روي نقشه رقومي در يك صفحه نمايش در داخل وسيله نقليه و نيز مركز كنترل را ميسر مي سازد.همچنين با اضافه كاري اطلاعات مربوط به حوادث ، وضعيت ترافيكي و بكارگيري سيستمي تحليل گر مي توان  سيستم را قادر به تعيين بهترين مسير براي وسيله نقليه كرد.با كمك سيستم AVLNS مي توان از داخل وسيله نقليه موقعيت و وضعيت خود رانسبت به مقصد در هر لحظه مشخص نمود.با وجود چنين سيستمي بر پايه دو سيستم GIS و AVLNS مي باشد مي توان تجزيه و تحليل هاي مرتبط با اطلاعات مكان مرجع را بر روي داده هاي موجود در سيستم انجام داد و تصميم گيري هاي صحيح و بهينه نمود.
امكانات
امكان مكالمه دو طرفه
امكان شنود صداي داخل خودرو (استقراق سمع)
تعيين نوع بار خودرو (بارخوردرودر طول مسير تغيير كرده و ثابت نمي ماند)
اتصال مستقيم به برق خودرو و باطري
تعريف محدوده هاي سرعتي و موقعيتي
قابليت ارتباط با رايانه ،تلفن همراه و PAD از طريق اس ام اس ،GPRS و ارتباط مستقيم usb
رديابي سيستم هاي وسيله نقليه از طريق GPS
كليد اعلام خطر SOS
كنترل محدوده مكاني
خاموش كردن خودرو از راه دور
اعلام خطر و هشدار براي خارج شدن از مسير تعيين شده و.....
تلفن گويا(IVR )
تلفن گويا سيستمي است ، جهت كاهش هزينه هاي سازمان و حذف وظايف تكراري پرسنل ، ارائه سرويس هاي شهروند الكترونيك و تكريم ارباب رجوع.
اين نرم افزار سازمان شما را مكانيزه كرده و قابليت اتصال به كليه نرم افزارهاي ديگر همچون اتوماسيون مالي و اداري جهت ارائه سرويس هاي الكترونيكي به مخاطبان خود عرضه مي كند.
ويژگي ها
قابليت اتصال به كليه ديتابيس ها.
قابليت تعريف سناريوهاي متفاوت براي هر خط .
داري نسخه ويندوز سرور،ويندوز كلاينت ،وب كلاينت.
پشتيباني از خطوط ISDN,PSTN,SIP به صورت همزمان و قابليت اتصال خطوط به همديگر.
عدم محدوديت در تعداد خطوط ، تعداد ديتابيس،نوع ديتابيس،جريان هاي موازي و حجم تماس.
داراي امكانات ويژه جهت شركت هاي توليد كننده  نرم افزار (اتوماسيون مالي و اداري،CRMو....)
امكانات
اطلاع رساني ،صندوق صوتي ،پرسش و پاسخ ، مديريت ارسال و دريافت فكس،اپراتور خودكار،سرويس خودكار،سرويس ارتباط با بانك هاي اطلاعاتي ، سرويس توليد فكس هاي ديتابيسي،پيشنهادات و انتقادات ، ثبت سفارشات، نظرسنجي، مسابقه تلفني،پيگيري احكام ونامه ها (دبير خانه گويا)،خبرگزاري ، پيام هاي ويژه گالري فايل هاي صوتي ، سيستم تماس گير خودكار پيشرفته و ده ها امكان ديگر.
نرم افزار مديريت تماس
نياز به ارزيابي و برقراري ارتباط با مشتريان يكي از مباحثي است كه امروزه در اكثر جوامع ، صنايع ، اصناف و....به چشم ميخورد.در همين راستا جهت حفظ مشتريان فعلي و تبديل مصرف كنندگان به مشتري ،فعاليت هايي از جمله خدمات پس از فروش ، سيستم هاي جلب رضايت مشتريان ، تخفيفات در مناسبت هاي خاص و .... صورت مي پذيرد.
از اين رو شركت توانسته با نرم افزارهاي هوشمند مديريت تماس هاي سانترال  به صورت خودكار ،فرآيند ارتباط مشتريان شركت ها را اداره و اجرا نمايد و مهمتر از آن گزارشات مهم و كارآمدي از روند ارتباط با مشتريان با شركت ها ارائه دهد.
امكانات
نمايش تماس هاي ورودي و خروجي
-نمايش مبدا يا مقصد تماس
-نمايش نام تماس گيرنده (در صورتي كه قبلا ذخيره شده باشد)
-نمايش اطلاعات تماس
و....
ايجاد بانك اطلاعات از تماس هاي ورودي و خروجي
امكان اجراي برنامه تحت شبكه بصورت سرور و گلاينت
مديريت خطوط
امكانات پيامكي مربوط به مشتريان
امكانات پيامكي مربوطه به مديران
گزارشات نرم افزار
-گزارش كليه تماس تا تاريخ هاي ورودي از تاريخ
-گزارشات ورودي و يا خروجي به تفكيك موبايل يا ثابت
-گزارش تلفيقي :امكان گزارش گيري از مجموعه گزارشات بالا به اين صورت كه كليه تماس هاي ورودي يا خروجي يا هردو به تفكيك موبايل يا ثابت و خط داخلي و خارجي در يك بازه زماني
مركز تلفن IP-PBX چيست؟
اين سيستم با قابليت هاي متعدد ميتواند ارتباطات چند رسانه اي را ميان همه كاربران يك سازمان تسهيل نمايد. با ادغام عملكرد چندين سخت افزار مجزا در يك سيستم پيشرفته و كارآمد و نيز به كارگيري فن آوري VOIP اين سيستم گزينه مناسبي را براي تسهيل مناسبات اداري ، اقتصادي و اجتماعي پيش رو قرار مي دهد علاوه بر اين مزايا،راه اندازي ،استفاده و نگهداري اين سيستم بسيار آسان است.بعلاوه براي استفاده از اپراتور به كابل كشي مجزا نيازي نيست و از بستر شبكه براي ارتباطات فكس و تلفن و ويدئو نيز استفاده مي شود.با استفاده از امكانات منحصر بفرد اپراتور ، همه كاربران ،در هر مكاني كه باشند تنها با متصل شدن به اينترنت ، در شبكه تلفن مركزي سازمان در دسترس خواهند بود.به عبارت ديگر ارتباط مستقيم ميان همه كاربران ،صرف نظر از موقعيت آنها در ساختمان ،شهر و يا در هرجاي ديگر به سادگي ميسر است. كاربران اين سيستم مي توانند از اداره ، منزل، شعب ديگر سازمان و يا حتي در خال سفر ،وارد اين سيستم شده و از همه قابليت هاي آن بهره مند شوند.همه كاربران ، صرف نظر از رده سازماني ،در مكالمات تلفني از كيفيت بالاي صدا و ابزارهاي كارآمدي برخوردارهستند كه در حداقل زمان بهينه سازي فعاليت هاي آنان را در پي دارد،اين سيستم قابليت هاي كارآمدي را مانند ارسال پيام هاي فوري ،كنفرانس تلفني،تهيه ليست مكالمات ،تماس و پاسخگويي اتوماتيك،براي كاربران به همراه دارد.براي استفاده از اپراتوري نيازي به صرف هزينه براي گوشي تلفن نيست و ميتوان از تلفنهاي نرم افزاري بهره برد.
خصوصيات مراكز تلفن ديجيتال IP-PBX) )
پشتيباني رنج وسيعي از برندهاي گوشي تلفن.
قابليت تعريف پست صوتي براي كليه كاربران.
امكان تماس بدون هزينه حتي با خارج از كشور.
(CDR ) مديريت كاركرد و جزئيات تماس خطوط.
قابليت ارسال و دريافت فكس به صورت ديجيتال.
امكان پاسخگويي به تماس هاي داخلي در هر كجاي دنيا.
پشتيباني از خطوط SIP,PRI و آنالوگ به صورت همزمان.
امكان برقراري مكالمه تصويري با پشتيباني از پروتكل H.264 .
امكان تعريف تعداد نامحدود گوشي هاي داخلي و خطوط خارجي.
كنفرانس نامحدود ،توزيع تماس ، رمزبندي مكالمات ، صف بندي تماس ها ، ضبط كليه مكالمات.
تعريف داخلي ها با كليه جزئيات (نوع تماس ها ، موزيك انتظار، اقدام بعد از اشغالي و يا عدم پاسخگويي و...)
مديريت تحت وب و ده ها مزاياي ديگر..... سرويس هاي مخابراتي
در حال حاضر شركت هاي ارائه دهنده سرويس هاي اينترنت در كشور( ISP ) به طور واقعي داراي توانايي پشتيباني و كيفيت نمي باشند و با توجه به نياز روز افزون شركت ها  و سازمان ها به ارتباطات درون سازماني كه مبني بر IP محوري بين شعب و دفاتر خود مي باشند.
اين امر را الزام مي نمايد كه از سرويس ها ي مخابراتي جهت سهولت و تسريع در امور استفاده نمايند. ازجمله اين سرويس ها مي توان به سرويس هاي مخابراتي MPLS و P2MP اشاره كرد.
سرويس دسترسي به شبكه اينترانت
نظر به ايجاد يك بستر وسيع IP در سطح كشور با گستردگي در مراكز كليه استان ها و همچنين قابليت دسترسي كليه شهرها به اين شبكه از طريق شبكه هاي دسترسي استاني( ATM,TDM ) شركت فن آوري اطلاعات سرويسي به نام "اينترانت" به متقاضيان ارائه مي دهد كه در اين سرويس IP ادرس هاي PRIVATE در داخل كشور به صورت به صورت يكتا و سازماندهي شده توسط شركت مخابرات ايران تخصيص داده مي شود.با اتصال متقاضيان به اين شبكه (با پهناي باند هاي مورد نياز) امكان دسترسي به كليه نود هاي داخلي (شامل ادرس هاي معتبر اينترنتي داخل كشور و نيز آدرس هاي PRIVATE متصل شده به اين شبكه در سراسر كشور )فراهم مي گردد.
نمونه هايي از كاربرد هاي سرويس اينترانت
اتصال به بستر عمومي IP داخل كشور.
تامين بستر ارتباطي جهت ايجاد سيستم هاي مكانيزه داخلي سازمان ها و شركت ها در سطح كشور ، مانند PAPERLESS و به طور كلي سيستم هاي اتوماسيون هاي اداري .
تامين بستر ارتباطي جهت ايجاد شبكه اينترانت داخل سازماني و ارائه سرويس هاي داخلي  FTP,WEB,E-MAIL,MESSENGING و .... براي سازمان ها و شركت ها.
سرويس  شبكه خصوصي مجازي VPN/MPLS L3 :
سرويس VPN مبتني بر تكنولوژي MPLS امكان ايجاد شبكه هاي اقتصادي مجازي در گستره شبكه IP/MPLS در 30 مراكز استان كشور را براي مشتريان فراهم گرديده است.
با توجه به قابليت ها و ويژگي هاي نوين تكنولوژي مذكور ، اين سرويس P/TMP براي ارتباطات بين استاني گرديده كه در آينده با گسترش شبكه IP/MPLS در كليه شهرستانهاي هر استان امكان جايگزيني سرويس P/TMP با اين سرويس در داخل استانها و ايجاد شبكه هاي مجازي لايه 3 در محدوده هاي داخل استاني و نيز شبكه هاي VPN لايه 2 فراهم  ميگردد.
نمونه هايي از كاربردهاي سرويس VPN/MPLS :
تامين بستر ارتباطي جهت ايجاد سيستم هاي مكانيزه داخلي سازمانها و شركت ها در سطح كشور ، مانند Paper less و بطور كلي سيستم هاي اتوماسيون اداري.
تامين بستر ارتباطي جهت ايجاد شبكه اينترانت و ارائه سرويس هاي داخلي E-mail,Web,FTP Messaging و... براي سازمانها و شركتها.
تامين بستر ارتباطي جهت ايجاد سيستم هاي E-Learning .
ايجاد شبكه voip جهت فراهم نمودن شبكه تلفني اختصاصي شركت ها و سازمانها با هزينه هاي پايين تر.
ويژگي ها وقابليت هاي سرويس vpn/mpls :
با توجه به اينكه كليه عمليات مسيريابي (Routing ) در داخل شبكه سرويس دهنده صورت مي گيرد، مشتريان در سايت هاي خود از ساده ترين تجهيزات لايه 3 مي توانند استفاده نمايند و نيازي به اعمال پروتكل هاي Dynamic Routing و نهايتا پشتيباني و مديريت آنها و كنترل ترافيك توسط مشتري نمي باشد.
سهولت نگهداري شبكه مشتري در واقع عملا نگهداري بخش عمده شبكه مشتري تا لايه سوم بر عهده شركت  مخابرات ايران مي باشد.
هزينه كمتر و استفاده بهينه از پهناي باند.
تامينREDUNDANCY شبكه مشتري.
امكان اعمال QOS مورد نياز مشتري(Quality of Service )
قابليت ارتباط مستقيم كليه نودها با يكديگر (توپولوژي full mesh )
ديتا سنتر
ديتا سنتر (يا مركز داده) اصلي ترين بخش يك شبكه ساخت يافته در سازمانها ،ادارات و مراكز امروزي ميباشد.
استانداردهاي جهاني  ISO27000,BICSI002:2010,TIA 942وip از جمله استانداردهايي است كه مي بايست در طراحي و پياده سازي مراكز داده از آنها بهره گرفت.
ديتاسنتر استاندارد از نظر ANSI/TIA از بخشهاي متعددي تشكيل شده است، از جمله:
Entrance Room,Storage Room,Telecomm Room و... تشكيل مي گردد كه اتاق سرور(Server Room/ Computer Room ) مهمترين آنهاست. با توجه به محدوديت منابع ، هزينه و اطلاعات در شركتها ، سازمانها و موسسات متوسط و كوچك ، راه اندازي يك اتاق سرور استاندارد در اينگونه مراكز كافي مي باشد.
لزوم يك ديتا سنتر.
مديريت متمركز.
كاهش هزينه هاي نگهداري.
مقابله موثر با تهديدات امنيتي.
سرعت در ارسال و دريافت و پردازش داده به كاربران.
حصول اطمينان از عملكرد صحيح و بلادرنگ تجهيزات بصورت 7/24.
كاهش هزينه هاي اينترنت (در صورتي كه ديتا سنتر در بيرون از مجموعه باشد).
كاهش هرينه اجاره ديتا سنتر (در صورتي كه ديتا سنتر در بيرون از مجموعه باشد).
سيستم پاسخ خودكار:
در اين فرايند با توجه به نياز هاي داخلي و خارجي هر سازمان و بر اساس توافق صورت گرفته انواع خدمات رايج در حالت عادي اموري دست و پا گير محسوب مي شود به سرعت انجام مي گيرد.
بديهي است گستردگي ارائه خدمات از اين طريق باعث بالا رفتن دقت و سرعت پاسخگوي يك سازمان به تماس گيرندگان خود و مشتريان مي گردد كه امروزه يكي از اصولي ترين راه هاي جذب و نگهداشت ذينفعان شركت  مي باشد.
برخي از كاربردهاي سيستم در پاسخ خودكار
پيگيري نامه ها و مكاتبات اداري ارباب رجوع.
قابليت ارسال ايميل از طريق پيامك و موبايل كاربران.
اعلام تاريخ سررسيد چك هاي مشتريان شركت هاي دولتي و خصوصي.
دريافت اطلاعات پرسنلي از قبيل حقوق ، مانده مرخصي، پاداش و...
امور نمايندگان (ثبت سفارش ، موجودي حساب ، ليست قيمت و...)
اعلام بدهي و وضعيت اشتراك براي مشتركين شركت هاي آب ،برق و گاز.
اعلام اطلاعات دانشجو (نمرات، وضعيت مالي ، انتخاب واحد)جهت موسسات آموزشي.
ارسال هشدار هوشمند جهت تاخير در پرداخت اقساط و يا اطلاع از وضعيت حساب مشتريان بانكها.
ايجاد قانون بر روي پيام هاي دريافتي (براي مثال اگر از موبايل خاصي پيام آمد آن را براي من ايميل كن، اگر متن پيامهاي ارسالي شامل کلمه شکايت بود پيام را به فولدر حراست منتقل کن.اگر شماره موبايل مدير سازمان بود به همراه کلمه خاص پيام صوتي مورد نظر را پخش کن و ...).
و ده ها مورد ديگر با توجه به نياز سازمان.
قابليت تسريع و تسهيل در امور خدمات رساني و خدمات پس از فروش به طيف مشتريان استفاده کننده از اين سيستم به نحوي که با اولين تماس گيرنه سيستم به صورت خودکار نزديکترين مرکز پاسخگو نمايندگي به مشتريان را معرفي مي نمايد.
سيستم پاسخ خودکار يک طرفه
قابليت تعريف سيستم دردفاتر حقوقي و مراکز درماني ئ مطب پزشکان به گونه اي که با ارئه شماره تماس از سوي اين مراکز به مشتريان به سوالات معمول اين افراد به صورت خودکار با طيف دسته بندي شده پاسخ داده مي شود و از اين طريق از مجمع مشتريان با سطح کاري پايين به اين مراکز جلوگيري به عمل مي آيد.
قابليت ارائه خدمات GPS  نوين به شرکت ها و موسسات با امور کاري فرا منطقه اي , به گونه اي که پرسنل اين مرکز به سهل الوصول ترين شکل ممکن از خدمات GPS  بهره گيري نمايند.
در اين قسمت مي توان سيستم را به  ديتا مورد نظر متصل کرد تا در زمان معين اطلاعات درون ديتا بيس را خوانده و پس از تخليه اطلاعات آن , پيام مورد نظر را توليد نموده و ارسال کند. در اين ارتباط عملا متن پيام , شماره موبايل , تاريخ ارسال و وضعيت ارسال به نرم افزار اعلام مي شود و عمليات ارسال به صورت يک طرفه صورت مي پذيرد.
براي مثال مي خواهيد به صورت اتوماتيک به کاربراني که هنوز اقساط خود را پرداخت نکرده اند يا آوري کنيد.بدين ترتيب کافي است ديتا بيس نرم افزار خود را به سيستم معرفي و متن پيامک هاي ارسالي را مشخص نماييد.
ويدئو کنفرانس يعني :
برقراري ارتباطات بهتر باذينفعان موضوع جلسه.
امکان حضور در چندين مکان به صورت همزمان.
خداحافطي با هزينه هاي سرسام آور در جابجايي نيروي متخصص.
با توجه به گستردگي طيف جغرافيايي کشور و جهان و از سوي ديگر عدم دسترسي به نيروي انساني متخصص در علوم گوناگون و همچنين ايجاد بستري چهت دستيابي به کاهش هزينه , ويدئو کنفرانس يک فناوري منحصر به فرد است که برقراري صوتي و تصويري در کمترين زمان ممکن و در تمامي نقاط را ميسر مي سازد.
پاره اي از کاربرد هاي ويدئو کنفرانس:
امکان ارئه خدمات درماني از راه دور.
برپايي سيستم آموزش از راه دور و در دانشگاه مجازي.
ارتباط مستمر با دپارتمان ها و يا شرکت هاي زير مجموعه.
بازگشت سرمايه مطلوب با کاهش هزينه هاي جلسات حضوري.
صرفه جويي در زمان و سرعت بخشيدن به فعاليت هاي سازماني.
حضور همزمان در چند مکان مختلف با استفاده از ويدئو کنفرانس.
برگزاري جلسات منظم و غير متمرکز بين مديران سازمان ها و شرکت ها.
برپايي ارتباط امن و رمزنگاري شده براي جلوگيري از هر گونه نفوذ و شنود.
برپايي جلسات در هر موقعيت زماني و مکاني و حتي شرايط نامساعد جوي.
امکان تبادل عکس , فيلم , اسلايد و ... از طريق به اشتراک گذاري تصاوير کامپيوتري.
حذف مخاطرات و مشکلات ناشي از سفر هاي درون و برون شهري با نصب سيستم ويدئو کنفرانس.
برپايي جلسات و سمينارهاي بين المللي در قالب مشاوره , تجارت الکترونيک , سيستم هاي تصميم ساز و ...



برچسب‌ها: تلفن, سانترال, دوربین مداربسته, شبکه و برق اضطراری

تاريخ : | | نویسنده : مهندس خسروی |